11.12.2023 tarihinde okulumuz İngilizce öğretmenleri İklima Beyoğlu Kılıç ,Ayşe Gizem Uzun ve Berfin Çalık’ ın düzenlemiş olduğu , Ali Doğan,Gülşah Şentürk Tuzcu ve Meryem Kılıç’ın jüri üyeliği yaptığı İngilizce debate yarışmasında okulumuz 12. Sınıf öğrencilerinden Mazlum Polat,Egemen Ömer Yılmaz,Zeynep Bahçeci,Fatma Nur Güçlü,Burhan Efe Güven’den oluşan takım ‘Yaşam becerilerinde iyi olan kişiler hayatta daha başarılı olacaktır.’ konusunu savunurken ,Alper Köse,Zehra Gökoğlu,Betül Ak,Merve Merttürk,Naz Yasemin Alpay’dan oluşan takım ‘Okulda daha iyi notlar alan kişiler hayatta daha başarılı olacaklardır.’konusunu savundular.
Debate, genellikle iki ya da daha fazla kişinin, belirli bir konu üzerinde fikirlerini, görüşlerini veya argümanlarını paylaşıp savunduğu, birbirlerine karşı çıktığı bir iletişim biçimidir. Bu etkileşimli tartışma formatı, genellikle belirli kurallara göre düzenlenir ve moderatör ya da bir hakem tarafından denetlenir.Debattaki temel amaç, katılımcıların argümanlarını güçlü bir şekilde sunmalarını, eleştiriye açık olmalarını ve karşı argümanlara mantıklı cevaplar vermelerini sağlamaktır. Genellikle bir konunun avantajları ve dezavantajları, doğru ve yanlışları, etik ve pratik yönleri gibi çeşitli açılardan değerlendirilir. Bu tartışmalarda, katılımcılar kendi görüşlerini desteklemek için kanıtlar, mantıklı argümanlar ve mantık yürütmeleri kullanırlar.Debattaki diğer bir önemli unsur da dinleyici kitlesi veya bir jüri olabilir. Dinleyiciler veya jüri, katılımcıların performansını değerlendirir ve hangi argümanın daha ikna edici olduğuna karar verir.
Debattaki anahtar unsurlar şunlar olabilir:
Açılış Beyanı (Opening Statement): Katılımcılar, konuyla ilgili görüşlerini ve argümanlarını sunarlar.
Çapraz Sorgu (Cross-Examination): Katılımcılar, rakiplerine sorular sorarak ve onların argümanlarını sorgulayarak karşılıklı etkileşimde bulunurlar.
İkinci Açıklama (Rebuttal): Katılımcılar, rakip argümanlarına cevap verir ve kendi argümanlarını güçlendirirler.
Kapanış Beyanı (Closing Statement): Katılımcılar, tartışmayı özetler ve neden kendi görüşlerinin doğru olduğunu vurgularlar.
Debattaki temel amaç, bir konuyu daha iyi anlamak, farklı perspektifleri değerlendirmek ve izleyicileri veya dinleyicileri ikna etmektir. Bu, genellikle kritik düşünce, iletişim becerileri ve etkili argüman oluşturma yeteneklerini geliştirmeye yardımcı olan bir etkinlik olarak görülür.
İngilizce Münazaranın Önemi: Eleştirel Düşünce ve Etkili İletişim Becerilerini Geliştirmek
Münazara, dinamik ve zihinsel olarak uyarıcı bir etkinlik olup, eleştirel düşünceyi ve etkili iletişim becerilerini geliştirmekte önemli bir yer tutar. Münazara yapmak, sadece İngilizce dilini daha iyi anlamakla kalmaz, aynı zamanda ikna sanatını ve anlık düşünme yeteneğini de geliştirir.
Başlangıçta, münazara, eleştirel düşünce becerilerini geliştirmek için güçlü bir araç olarak hizmet eder. Katılımcılar karmaşık konuları analiz etmek, kanıtları değerlendirmek ve mantıklı argümanlar oluşturmak zorundadır. Bu süreç, bireyleri varsayımları sorgulamaya, alternatif bakış açılarını düşünmeye ve nihayetinde bilinçli sonuçlara varmaya teşvik eder. İngilizce eğitimi alanında, bu durum, edebiyatı analiz etme, nuanslı dilin anlaşılması ve karmaşık temaları çözme yeteneğini artırmanın bir yolu haline gelir.
Ayrıca, münazara etkili iletişim becerilerini geliştirir; dil yeterliliğinin temel bir yönüdür. Münazara yapanlar düşüncelerini açık, ikna edici ve özgüvenle ifade etmelidir. Bu, sadece kamu konuşma yeteneklerini geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda çeşitli bağlamlarda genel iletişimi güçlendirir. Etkili iletişimin başarıya giden bir anahtar olduğu bir dünyada, münazara aracılığıyla geliştirilen beceriler, bireyleri fikirlerini ikna edici bir şekilde ifade etmeye ve çeşitli sosyal ve profesyonel ortamlarda dolaşmaya yeteneklendirir.
İngilizce münazarada yer almak, aynı zamanda araştırma ve bilgi toplama becerilerini geliştirmekte önemli bir rol oynar. Katılımcılar, argümanlarını desteklemek için kanıt ve istatistikleri toplamak için kapsamlı bir araştırmaya girişirler. Bu, sadece bilgi tabanlarını geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda güvenilir kaynakları güvenilmezlerden ayırt etmeyi öğrenirler. Bilgi bolluğu çağında, bu beceriler, öğrencilerin geniş bilgi denizinde gezinmelerini ve bilinçli kararlar almalarını sağlamak için temel niteliktedir.
Ayrıca, münazara, işbirliği ve takım çalışmasını teşvik eder. Münazara yapanlar genellikle çiftler halinde veya takımlar içinde çalışırlar, bu da çabaları koordine etmelerini, sorumlulukları paylaşmalarını ve birbirlerinin güçlü yanlarını kullanmalarını gerektirir. Münazaranın bu işbirlikçi yönü, sadece kişilerarası becerileri geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda bireyleri profesyonel dünyanın işbirlikçi doğasına hazırlar.
Sonuç olarak, İngilizce eğitiminde münazaranın önemi çok fazladır. Eleştirel düşünceyi besler, iletişim becerilerini şekillendirir, araştırma yeteneklerini artırır ve işbirliğini teşvik eder. Münazara yoluyla katılımcılar, sadece düşüncelerini zarif bir şekilde ifade etme konusunda yetenekli olmakla kalmaz, aynı zamanda rekabetçi ve birbirine bağlı bir dünyada başarı için gerekli olan analitik ve kişilerarası becerileri geliştirir. İngilizce eğitimcileri olarak, münazaranın, dengeli ve açık fikirli bireyleri şekillendirmede oynadığı kilit rolü tanımak ve vurgulamak önemlidir.
Semiha Şakir Anadolu Lisesi’nde İngilizce Debate Yarışması Heyecanı
11 Aralık 2023 tarihinde Semiha Şakir Anadolu Lisesi’nde gerçekleştirilen İngilizce debate yarışması, öğrencilerin ve öğretmenlerin yoğun ilgisiyle büyük bir başarıya imza attı. Okulun deneyimli İngilizce öğretmenleri İklima Beyoğlu Kılıç, Ayşe Gizem Uzun ve Berfin Çalık'ın organize ettiği etkinlikte, jüri üyelikleri ise Ali Doğan, Gülşah Şentürk Tuzcu ve Meryem Kılıç tarafından üstlenildi.
Bu yılki yarışmanın teması, "Yaşam becerilerinde iyi olan kişiler hayatta daha başarılı olacaktır" idi. 12. sınıf öğrencilerinden Mazlum Polat, Egemen Ömer Yılmaz, Zeynep Bahçeci, Fatma Nur Güçlü ve Burhan Efe Güven'den oluşan takım, bu iddiayı cesurca savunurken; diğer takım ise Alper Köse, Zehra Gökoğlu, Betül Ak, Merve Merttürk ve Naz Yasemin Alpay’dan oluşuyordu ve onlar "Okulda daha iyi notlar alan kişiler hayatta daha başarılı olacaklardır." tezini savundular.
Öğrenciler, konularını bilgi, mantık, ve etkili iletişim becerileriyle destekleyerek izleyicilere etkileyici argümanlar sundular. Tartışmanın tansiyonu yüksekken, jüri üyeleri de zorlu kararlar vermek zorunda kaldı. Ancak, öğrencilerin gösterdiği performans ve sergiledikleri argümanlar, jüri üyelerini etkileyerek zorlu bir seçim sürecini tamamlamalarına neden oldu.
Okul Müdürü Fatih BALOĞLU, yarışma sonunda yaptığı konuşmada, öğrenci ve öğretmenlere teşekkür ederek, "Bu tür etkinlikler, öğrencilerimizin dil becerilerini geliştirmelerine ve kendi fikirlerini açıkça ifade etmelerine olanak tanıyor. Aynı zamanda, bu tür münazaralar, öğrencilerimizin eleştirel düşünme yeteneklerini güçlendiriyor. Öğrencilerimizin bu yarışma için gösterdiği çaba ve performans, gelecekleri adına umut verici." dedi.
Münazaranın önemi üzerinde duran Müdür Balıoğlu, "Bu tür etkinlikler, öğrencilerimizin sadece dil becerilerini değil, aynı zamanda araştırma yapabilme, eleştirel düşünme ve etkili iletişim becerilerini de geliştirmelerine katkı sağlar. Münazara, öğrencilerin düşüncelerini organize etme, savunma ve dinleme becerilerini geliştirmeleri adına çok önemli bir platform sunar." şeklinde konuştu.
Yarışmanın sonunda her iki takıma da tebrik belgeleri verilirken, öğrenciler arasındaki dostane rekabet ve öğrenme süreci, okulun eğitim ortamına olumlu bir enerji kattı. Semiha Şakir Anadolu Lisesi, öğrencilerine sunduğu bu tür etkinliklerle onların sadece akademik değil, aynı zamanda sosyal ve iletişim becerilerini geliştirmelerine de önemli bir katkı sağlıyor.
Adres:
Cevizli Mahallesi Aşkale Sokak No.35 Kartal/İstanbul
Telefon
0216 399 75 65