Biotaklit: Doğadan Öğrenme ve Tasarım Konulu TÜBİTAK Bilim Söyleşisi, Semiha Şakir Anadolu Lisesi'nde Büyük İlgi Gördü
Semiha Şakir Anadolu Lisesi, 21 Kasım 2023 Salı günü okulumuz konferans salonunda TÜBİTAK Bilim Söyleşileri programı kapsamında Biotaklit: Doğadan Öğrenme ve Tasarım konulu söyleşiye ev sahipliği yaptı. Oldukça ilgi çeken etkinlik, Biotaklit: Doğadan Öğrenme ve Tasarım konulu söyleşi ile bilim dünyasının kapılarını araladı. Söyleşi, akademisyen Doçent Dr. Mine Çağlayan'ın etkileyici sunumuyla gerçekleştirildi.
Söyleşi okulumuzun YouTube hesabından canlı yayınlanmıştır. 160 kişilik bir katılımcının yüz yüze konferans salonunda 527 kişi ise canlı yayını sınıflarından izleyerek katılmıştır.
Etkinliğe, Kartal Kaymakamı Sayın Edip Çakıcı ve Kartal İlçe Milli Eğitim Müdürü Sayın Mustafa Kıraç'ın da katılması, söyleşinin önemini bir kat daha artırdı. Bu kapsamda okul müdürü Fatih Baloğlu, açılış konuşmasında, bilimin genç zihinlere nasıl ufuklar açtığını ve bu tür etkinliklerin öğrencilerin gelecekleri üzerindeki etkilerini vurguladı.
Programın yürütücülüğünü üstlenen okul öğretmenlerinden Fatma Bozkurt, katılımcılara bilimin heyecanını ve merakını aşılamak amacıyla büyük bir özveriyle çalıştıklarını belirtti. Bozkurt, "Bu tür etkinliklerle öğrencilerimizi bilimle buluşturmak, onları geleceğin bilim insanları olarak yetiştirmek istiyoruz. TÜBİTAK Bilim Söyleşileri programları da bu hedefimize ulaşmamıza önemli katkılar sağlıyor" dedi.
Söyleşinin özel konuğu olan Akademisyen Doçent Dr. Mine Çağlayan, Biotaklit konseptini katılımcılara detaylı bir şekilde aktardı. Doğadan öğrenme ve tasarımın önemine vurgu yapan Çağlayan, bu yaklaşımın bilim ve teknoloji alanındaki inovasyonlara nasıl ilham kaynağı olduğunu anlattı. Öğrencilere, doğanın sunduğu mükemmel tasarımlardan ilham alarak bilimsel düşünceyi geliştirmeleri çağrısında bulunan Çağlayan, katılımcılara sorularını yanıtlamak üzere interaktif bir ortam sunarak etkileşimi artırdı.
Günümüzde bilim ve teknolojinin hızla ilerlemesiyle birlikte, doğadan ilham alarak yapılan tasarımların önemi giderek artmaktadır. Bu bağlamda, "Biotaklit" kavramı, doğadan öğrenme ve tasarım süreçlerinde yeni ufuklar açan bir yaklaşım olarak karşımıza çıkmaktadır. Biotaklit, biyolojik sistemlerin ve organizmaların yapılarından esinlenerek, bilim ve mühendislik alanlarında çeşitli uygulamalara ilham kaynağı oluşturan bir disiplindir.
Doğanın kendi evrim sürecinde mükemmelleştirdiği tasarımlar, bilim insanlarına benzersiz çözümler sunmaktadır. Biotaklit, bu doğal tasarımlardan ilham alarak, yapay sistemlerin ve ürünlerin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Örneğin, kuş tüylerinden esinlenerek uçak kanatlarının aerodinamik yapısını optimize etmek veya örümcek ağı dokusunu kullanarak dayanıklı malzemeler üretmek gibi uygulamalar, biotaklitin sunduğu potansiyelin sadece birkaç örneğidir.
Biotaklit, sadece mühendislik alanında değil, aynı zamanda mimari, tıp, tarım ve çevre bilimleri gibi birçok alanda da etkili bir şekilde kullanılabilmektedir. Doğadan öğrenme ve tasarım, sadece teknolojik yeniliklere değil, aynı zamanda sürdürülebilirlik ve çevresel bilinç konularında da ilham verici bir rol oynamaktadır. Bu yaklaşım, doğayla uyumlu çözümler üreterek insan müdahalesini en aza indirgeyerek çevreye saygılı projelerin geliştirilmesine olanak tanır.
Biotaklitin başarısının ardında, doğadaki organizmaların evrimsel süreç içinde nasıl optimize olduklarını anlamak yatar. Bilim insanları, örneğin, bitkilerin fotosentez sürecinden ilham alarak güneş enerjisini daha verimli bir şekilde kullanabilecek güneş panelleri geliştirmeyi hedefler. Bu yaklaşım, sadece enerji verimliliğini artırmakla kalmaz, aynı zamanda doğal kaynakları daha sürdürülebilir bir şekilde kullanma potansiyeli taşır.
Biotaklit, aynı zamanda eğitim alanında da önemli bir rol oynamaktadır. Doğadan öğrenme, öğrencilere bilimi daha çekici ve somut bir şekilde sunarak, meraklarını artırmalarına ve bilimsel düşünceyi teşvik etmelerine olanak tanır. Bu sayede genç nesiller, doğaya ve bilime duyarlı bireyler olarak yetişirken, aynı zamanda gelecekteki bilim insanları olma potansiyelini de taşırlar.
Sonuç olarak, Biotaklit: Doğadan Öğrenme ve Tasarım, bilim dünyasında inovasyon ve sürdürülebilirlik arayışında önemli bir rol oynamaktadır. Doğadan ilham alarak yapılan tasarımlar, hem teknolojik gelişmeleri hızlandırırken hem de çevresel sorumluluk anlayışını güçlendirerek daha sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunmaktadır.
Programın sonunda söz alan okul yönetimi, etkinliğin düzenlenmesine emek veren öğrencilere teşekkürlerini iletti. Özellikle programın yürütücüsü Fatma Bozkurt'a ve katılımcılara duydukları ilgi için minnettarlıklarını dile getiren okul yönetimi, bilimin genç nesillere aktarılmasında bu tür etkinliklerin önemine vurgu yaptı.
Semiha Şakir Anadolu Lisesi öğrencileri, Biotaklit: Doğadan Öğrenme ve Tasarım konulu TÜBİTAK Bilim Söyleşisi ile bilim dünyasının kapılarını aralayarak, geleceğin bilim insanları olma yolunda ilerleme fırsatı buldular. Etkinlik, öğrencilere bilimle buluşma ve onun heyecanını deneyimleme şansı tanırken, aynı zamanda bilimin ve teknolojinin gücünü anlamalarına katkı sağladı.
Adres:
Cevizli Mahallesi Aşkale Sokak No.35 Kartal/İstanbul
Telefon
0216 399 75 65